We zorgden voor de nieuwe webdesign en huisstijl voor SEEK initiative. Het is een community en leerplatform voor of je jezelf nu beschouwt als journalist, activist, kunstenaar, geleerde, student, ...
Bij het ontwerpen van de website hebben we een evenwicht gezocht tussen de uitstraling van een open en leuke community vibe, maar ook de ernst van de cases, evenals het productief leren door middel van hun ‘10 pathways’.
Bij het ontwerpen van de visuele identiteit wilden we in het hoofd kruipen van de doelgroep van SEEK: De stijlkenmerken doorheen de branding, komen van het proces wanneer men onderzoekt, analyseert, leest, … ze onderstrepen zinnen, ze trekken pijlen wanneer ze verbanden willen leggen of conclusies willen trekken.
Bij het creëren van een branding en website is het belangrijk om consistent te zijn zodat er een herkenbaarheid ontstaat. Het logo wordt voortgezet in opsommingstekens, nummering, highlights, navigatie, highlights ...
Veel informatie kan soms overweldigend zijn voor bezoekers. Met behulp van geanimeerde infographics zorgen we ervoor dat de principes makkelijk te begrijpen en te lezen zijn om impactvol onderzoek te doen.